NAV közlemény a pénztárgépes megrendelés visszaigazolásáról

Abban az esetben, ha az üzemeltető jelen közlemény megjelenése előtt már adott le megrendelést az internetes felületen, akkor hamarosan visszaigazolást fog kapni a megrendelés tényéről. A visszaigazolást a NAV minden esetben a rendelést leadó üzemeltető Ügyfélkapu tárhelyére küldi meg. Fontos, hogy amennyiben a megrendelés leadásáról nem az üzemeltető saját maga, hanem például meghatalmazottja intézkedett, úgy a visszaigazolás is a meghatalmazott tárhelyére kerül megküldésre.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleménye az erre a célra kialakított internetes felületen (eBEV szolgáltatás) leadott pénztárgép megrendelések visszaigazolásáról

A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének egyes, az adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást elősegítő szabályokról szóló 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet értelmében 2013. november 16-át követően elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgép cseréjéhez kapcsolódó online pénztárgép megrendelést csak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) honlapján keresztül is elérhető, erre a célra kialakított internetes felületen (eBEV szolgáltatás) lehet leadni.

Abban az esetben, ha az üzemeltető jelen közlemény megjelenése előtt már adott le megrendelést az internetes felületen, akkor hamarosan visszaigazolást fog kapni a megrendelés tényéről. A visszaigazolást a NAV minden esetben a rendelést leadó üzemeltető Ügyfélkapu tárhelyére küldi meg. Fontos, hogy amennyiben a megrendelés leadásáról nem az üzemeltető saját maga, hanem például meghatalmazottja intézkedett, úgy a visszaigazolás is a meghatalmazott tárhelyére kerül megküldésre.

Azokról a megrendelésekről, amelyek a jövőben kerülnek leadásra az üzemeltetők – a megrendelő rendszert érintő rövid átállást követően folyamatosan – a rendelés leadását követő napon fogják a visszaigazolást megkapni.

Kérjük, hogy folyamatosan kísérjék figyelemmel az Ügyfélkapu tárhelyre érkező üzeneteiket.

A rendelés leadását és a visszaigazolás megérkezését követően az eBEV szolgáltatásban a pénztárgép megrendelés leadásával kapcsolatban további teendő nincs. Felhívjuk azonban a figyelmet arra, hogy mind az üzemeltetőnek, mind pedig a forgalmazónak kölcsönösen intézkednie kell a kapcsolatfelvétel iránt a megrendelt pénztárgép beszerzésével kapcsolatos részletek egyeztetése érdekében. A forgalmazók elérhetőségei megtalálhatók az eBEV portálon a Rendelés előjegyzés/Pénztárgép rendelés menüpontban a Pénztárgép jellemzők összehasonlításacímű táblázatban.

Szólj hozzá!